Naszą oświatę zdołowano do poziomu zachodnio-europejskiego!
Słuchaczka wykładu dr Rafała Brzeskiego pt. W kleszczach dezinformacji, zapytała się o wpływ na naszą psychikę negatywnych informacji. Działo się, 23 listopada 2016 r. w Olsztynie.
Od wielu lat jesteśmy bombardowani informacjami negatywnymi. Otworzy się telewizor: wyłącznie informacje negatywne. Zabił, zastrzelił, zamordował, wypadek, temu tyle grozi, temu tyle. Jakie to ma oddziaływanie na naszą psychikę?
Dr Rafał Brzeski:
Eliminuje się wiadomości pozytywne, bo wiadomości pozytywne prowadzą do zwiększenia wiedzy. Wiadomości negatywne budzą tylko i wyłącznie emocje.
A dlaczego… wspomniano w jakiejś dyskusji… przy okazji reformy oświaty… przecież nam oświatę zdołowano do poziomu zachodnio-europejskiego, żeby osiągnąć poziom zachodnio-europejski.
W szkołach państwowych w Wielkiej Brytanii, gdzie mała matura to jest koniec edukacji obowiązkowej – to jest jak gdyby odpowiednik naszej małej matury – to się bardzo często zdarza, że wychodzą młodzi ludzie, którzy owszem umieją się podpisać, ale ani liczyć, ani pisać, ani czytać specjalnie nie potrafią.
A po co?
Podpisać się muszą na ankiecie, oświadczeniu, na czeku ewentualnie. Liczyć to za niego kalkulator będzie liczył.
A czytać i pisać, to od tego jest pismo obrazkowe na wszelkich instrukcjach. To po co taki inteligent?
U nas był kawał: dlaczego ormowcy chodzą trójkami? … Jeden umie czytać, drugi umie pisać, a trzeci ich pilnuje, bo to inteligenci.
Dr Rafał Brzeski twierdzi, że wiadomości pozytywne eliminuje się z komunikatów medialnych, ponieważ prowadzą one do zwiększenia wiedzy społeczeństwa.
Także naszą oświatę zdołowano do poziomu zachodnio-europejskiego, w ściśle określonym celu.
Polska młodzież, nie może posiadać więcej wiedzy, niż ta zachodnio-europejska.
Zrozumiałe? 😉