Czy handlowcy oszukują? Krzysztof Wojciechowski

19 marca 2018 r. Krzysztof WojciechowskiWarmińsko-Mazurski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej – w ramach cyklu Rozmowy o Ojczyźnie, miał odczyt zatytułowany: Czy handlowcy oszukują?

Było… ciekawie. Krzysztof Wojciechowski przez 1,5 godziny ze swadą opowiadał o roli Inspekcji Handlowej, o jej głównych zadaniach.

Ale clou całej wypowiedzi to porady praktyczne, które Krzysztof Wojciechowski zaleca do stosowania dla wszystkich konsumentów.

Polecam obejrzenie całego filmu. Poniżej kilka zdań, które mam nadzieję, że zachęcą Was do obejrzenia pełnej filmowej relacji z tej Rozmowy o Ojczyźnie.

Krzysztof Wojciechowski:

Zajmujemy się badaniem wszystkiego, co państwo sobie wyobrażacie. Badamy wszystko, co dotyczy naszego zdrowia.

Zajmujemy się także mediacjami. Rozwiązywaniem pozasądowym sporów konsumenckich.

15 marca to jest Światowy Dzień Konsumenta. 15 marca 1962 prezydent Kennedy sformułował 4 podstawowe prawa konsumentów: prawo do informacji, prawo do wyboru, prawo do bezpieczeństwa i prawo do reprezentacji.

Mieliśmy w Olsztynie takiego znanego duchownego, który 500 lat temu sformułował taką tezę: gorszy pieniądz wypiera lepszy pieniądz. Podobnie jest w sprzedaży, w handlu! Formy uproszczone sprzedaży, wypierają te tradycyjne.

Nikt nam nie może zakazywać, żeby w sklepie zrobić zdjęcie etykiety, ceny towaru, by pójść i porównać te ceny.

Gwarancja jest formą ograniczenia praw konsumenta. Wszędzie gdzie można, posługujemy się rękojmią, nie gwarancją! Rękojmia trwa 2 lata.

Wszystko jest trucizną, nic nią nie jest!

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *